Zde může být vaše reklama.
Středa 24.4.
Svátek má Jiří
Menu

Až na zlínskou radnici Své divadlo podporujte, vyplatí se to, vzkazují experti

Své divadlo podporujte, vyplatí se to, vzkazují experti

foto: Pixabay

30. 08. 2019 - 16:00

6 až 8 tisíc návštěvodnů. Návštěvníci ve městě utratili za ubytování, stravování, dopravu a další věci přibližně 100 milionů korun,“ vyčíslil expert na cestovní ruch Ondřej Špaček z agentury KROKEM. Příjmy do veřejných rozpočtů podle něj dosáhly díky divadlu 45 milionů korun, z toho 35 milionů korun je nenahraditelných, tzn., pokud by MDZ nefungovalo, nenastaly by.

Velký význam má divadlo nejen pro turismus, ale také pro obyvatele města. Pořádáním divadelních představení, koncertů a festivalů nezastupitelně rozšiřuje nabídku volnočasových aktivit, a to pro všechny věkové kategorie. Děti a mládež vzdělává velkou měrou v kulturní oblasti, dospělým pomáhá v osobním rozvoji a v získávání všeobecného přehledu. „Díky široké nabídce pracovních příležitostí velmi snižuje riziko odchodu kvalifikovaných pracovníků do Brna nebo do Prahy,“ doplnil expert.

„Velmi mě potěšilo odborné potvrzení, že se s námi ve Zlíně žije lépe. Od diváků to slýcháváme často, teď na to máme lidově řečeno i štempl,“ reagoval ředitel MDZ Petr Michálek.

Průzkum potvrdil, že MDZ patří dlouhodobě k nejvýraznějším regionálním scénám. Pod vedením předních českých a slovenských režisérů v něm vznikají inscenace, které přitahují zájem divácké i odborné veřejnosti. Divadlo reprezentuje Zlín zájezdovými představeními a účastí na festivalech v ČR i zahraničí. „To vše významně přispívá k budování dobrého jména města Zlín. Pozitivní publicita láká do kraje další návštěvníky a investice, aniž by na ni město muselo vynakládat výdaje,“ říká Špaček s tím, že kdyby mělo město za stejnou publicitu platit, vyšla by ho na 22 milionů korun.

Agentura KROKEM nyní zpracovává výsledky i u dalších organizací města.

Další články